Uthyrningspolicy
Vi på Bostjärnan strävar efter att våra hyresgäster ska trivas i sina lägenheter och med oss som hyresvärd. Det bästa för oss är nöjda kunder som stannar kvar länge!
Både vid intern och extern förmedling arbetar vi efter en gemensam uthyrningspolicy och denna finns till för att främja en rättvis och väl fungerande uthyrning. I korthet gäller följande:
Rätt person i rätt lägenhet för långsiktigt boende
- Vi väljer kunder som vi tror skall trivas och bo länge hos oss.
- Sökandes önskemål ska stämma överens med lägenhetens och urvalsprofilens specifikationer (t.ex. läge, storlek, hyra, standard, antal personer, etc.).
- Våra kunder ska ha sitt permanenta boende hos oss.
Vi vill ha skötsamma hyresgäster som visar hänsyn
- Våra kunder ska vara skötsamma, kunna bo i ett flerbostadshus och visa hänsyn.
- Vi vill ha referenser från eventuell tidigare hyresvärd.
- Vi vill träffa potentiella kunder personligen innan de flyttar in hos oss.
- Som kund hos oss är det obligatoriskt med hemförsäkring.
Våra hyresgäster ska klara av att betala hyran
- Vi accepterar inkomst från tjänst eller pension och för vissa lägenheter studiemedel.
- Sökandes inkomster ska stå i proportion till hyresnivån – normalt kräver vi inkomst på tre gånger hyran (undantag görs för studenter).
- Vi accepterar inte oreglerade skulder eller betalningsanmärkningar och kreditupplysning tas alltid innan visning.
För mer information vänligen se vår kompletta uthyrningspolicy genom att klicka här